İYS (İleti Yönetim Sistemi) Nedir?

ileti-yonetim-sistemi-iys

İYS (İleti Yönetim Sistemi) Nedir?

İleti Yönetim Sistemine ( İYS ) başvuru tarihleri ertelendi. Son bilgilere göre 150.000 üzeri dataya sahip olan firmaların 31 Aralık 2020 tarihine kadar sisteme girişlerin yapılması gerekmektedir. 150.000 üzeri giriş yapılmış datalar vatandaşlar tarafından 15 Şubat 2021 tarihine kadar son kontrollerin yapılması gerekmektedir. 150.000 ve altı dataya sahip olan firmaların 31 Mayıs 2021 tarihine kadar sisteme girişlerin yapılması gerekmektedir. 150.000 ve altı giriş yapılmış datalar vatandaşlar tarafından 15 Temmuz 2021 tarihine kadar son kontrollerin yapılması gerekmektedir. 

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir; gerçek ve tüzel kişiler tarafından ticari faaliyetler için kullanılmakta olan İYS, ileti yönetim sistemi olarak, ürün ve hizmet tanıtımı amaçlı telefon, faks, kısa mesaj ve çağrı merkezi üzerinden ileti gönderme sistemidir. Ticaret bakanlığı tarafından onaylanmış bir sistem olarak, üyelerin ticari elektronik ileti göndermesini sağlamaktadır.

    İYS 24 BAŞVURU FORMU

    Detaylı Bilgi İçin Biz Sizi Arayalım.


    Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.

     

     

    Ticari Elektronik İleti Sistemi Nedir/ Nasıl Çalışır?

    Ulusal veri tabanlı bir sistem olarak, arama, e-posta veya sms ise ticari amaçlı ileti gönderilmesini sağlamakta olan bir sistem olarak, güvenlik standartlarına sahip bir şekilde çalışmaktadır. Kamunun sistem üzerindeki rahatsızlıklarını ve iletilerle ilgili ret ya da onaylama evresi kayıtlı tutulabilmektedir. Aynı zamanda alıcıların reddetme ve şikayet etme hakkı olduğu için sistem yasalara uygun bir şekilde yürütülmekte, kontrol edilmektedir.

    Hizmet sağlayıcının IPA programıyla uyumlu bir şekilde, veri tabanlı ileti kullanması, kontrol edilmesini sağlaması hem kamu için hem de ticari faaliyetlerin kötüye kullanılmaması için önemli bir etki sağlamaktadır. İleti yönetim sistemi; Yönetim, şikayet, izin ve ret aşamasına tabi tutulmaktadır.

    İYS Hizmet Sağlayıcı Nedir?

    İleti yönetim sistemleri üzerinden hizmet sağlayıcının kanunlar doğrultusunda e-posta, arama ve kısa SMS gibi ticari iletişim kanalarını gerçek ya da tüzel kişiler aracılığıyla kontrol etmek, iletiyi düzenlemek ve göndermek işlemleri yapma hakkı bulunmaktadır. Çağrı merkezi, Faks, otomatik arama ve akıllı ses kaydedici sistemler ile kısa mesaj hizmeti verilmesini sağlamaktadır. İYS – Ticari elektronik ileti yönetim sistemi ( https://iys.org.tr/ ) üzerinden, verilerin tekilleştirilmesi, toplu halde istenilen formatın kullanımının sağlanması, platform üzerinden organizasyon başlıklarıyla yönetimi aynı zamanda 7/ 24 sisteme erişimin sağlanması üzerine ileri bir teknolojinin kullanılmasını da sağlamaktadır.

    İYS ön incelemeler yapabilmekte, şikayet, ret ve onay alanlarını takip ederek kullanıcının ve alıcının arasında yasal bir düzenlemenin yöneticisi formunu görmektedir. Hizmet sağlayıcı marka ve firma ismine yönelik bilgiler verebilecek aynı zamanda İYS’ye bildirimlerde bulunarak, ceza olasılığını ortadan kaldıracaktır.

    İYS Hizmeti Avantajları Nelerdir?

    İleti onayının sağlandığı İYS alanında, birçok firma ya da markanın aynı platform üzerinden organize edilerek, kontrol edilmesini sağlamaktadır. SMS veya E-posta gönderimi yapmakta olan kurumlar için sistemin entegre edilmesini sağlar, web servisleri ile ileti programının kullanılmasına yönlendirmektedir.

    • IP santral uygulamasıyla entegre olabilmektedir.
    • Excel, CSV, txt üzerinden data yüklenebilir.
    • Veritabanının görülmesini sağlar.
    • Kripografik kurallarına göre güvenli veri saklanmasına olanak verir.
    • İys API ile çalışmakta olan düşük maliyetli bir sistemdir.

    İYS Alıcı Veri Tabanlı İleti

    E-mail, SMS ve arama gibi iletişim adresi bulunan alıcıların sistem üzerinden yasal düzenlemelere dönük bir şekilde hizmet sağlayıcının alıcıya ileti göndermesini sağlamakta olan İYS, bir aracı sistem olarak düzenlemeleri takip edecektir. Bu alanda ticari faaliyet alanını genişletmiş olan Arge 24 mevzuat hazırlanmasını sağlamaktadır. Aynı zamanda hizmet sağlayıcının da sürekli izin almasına gerek kalmadan, zaman damgası üzerinden belirli bir süre boyunca bu hizmeti alabilmesi sağlanır.

    İleti Yönetim Sistem Başvuru Şartları

    İleti yönetim sistemi için aracılar hizmet sağlayıcılar için bir program oluşturmaktadır. Bu alanda 1 Aralık 2020 tarihlerinde hizmet sağlayıcının İleti yönetim sistemine aktarılması gerekmektedir. Bu aktarımla onay süreci başlar ve hizmet sağlayıcı yasal bir şekilde ileti gönderme hakkına sahip olabilir.

    Sisteme giriş yapmak için İleti yönetim sistemi’ne (iys) kayıt üzerinden formunun doldurmanız gerekmektedir. Bu işlemden önce hizmet sağlayıcının ‘’MERSİS’’ numarası almış olması şartı bulunmaktadır. İmza yetkisinin T.C kimlik numarası ve cep telefonu numarası aynı zamanda kurumsal e- posta adresini iletmesi gerekmektedir. Müşterekten temsile yetki veya yetkilinin tarafından imzalanmış olan onaylı doküman, onaylı elektronik iletişim adresi bulunmalıdır. Daha sonra başvuru evresinden sonra belgeler kontrol edilerek, hesabınızın kullanıma açılması sağlanacaktır. Gerçek veya tüzel kişi fark etmeksizin MERSİS numarası alması gerekmektedir. İYS şikayet sürecini https://www.arge24.com.tr/iys-sikayet-sureci-nasil-isliyor/ linkimizden inceleyebilirsiniz.

    İleti Yönetim Sistemi Uygulamaları Nelerdir?

    ISO 9001 üzerinden gelişim göstermekte olan ticari faaliyetlere katkı sağlayıcı ARGE 24, iş zekası ve raporlama alanında ayrıntılı bir sistem özelliği sunar. İleri yönetim sistemleri uygulamaları, özel yazılım programları, proje analizi ve danışmanlık süreci üzerinden  de gerekli olan atılımları daima sağlamaktadır. Eşsiz bir yazılım portalı kullanılarak, İYS 24 üzerinden sağlanan özelleştirilmiş sistemler, kısa zamanda ticari alandaki ileti faaliyetlerinizi güvenli bir şekilde sunmanızı sağlayacaktır. Anlık veri tabanlı sistem, API özellikleri ve raporlama farkıyla size hızlı ve güvenilir bir kullanım alanı sunacaktır.

    İYS API Versiyon, Güvenli Yönetim

    İYS API versiyon üzerinden marka yönetim eklentisi yapılarak, hatasız bir işleyişin oluşması sağlanmaktadır. Hata kodları, mesaj eklemleri ve engelli numaraların belirlenmesi üzerine gelişmiş bir program sunucusu kullanılmaktadır. MERSİS ve TCKN karakter girişine izin verilmeyecek şekilde güncellemeler yapılarak, limit ve offset alanındaki değerler kontrol edilebilmektedir. İYS 24 ile sürün notları bağlantısı, tekil bayi sorgulama aynı zamanda info kayıt sisteminin kusursuz bir şekilde kullanılması sağlanmaktadır.

      İYS 24 BAŞVURU FORMU

      Detaylı Bilgi İçin Biz Sizi Arayalım.


      Kişisel verilerimin, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na uygun olarak işlenmesine izin veriyorum.

      Yönetmelikte belirlenen esaslara göre 150.000 ve üzeri data için 31 Aralık 2020 tarihine kadar 150.000 altı data için 31 Mayıs 2021 tarihine kadar İleti Yönetim Sistemine aktarılmayan iletiler geçersiz kabul edilecektir.

      Sisteme başvurular İleti Yönetim Sistemi başvuru formu üzerinden yapılmaktadır. Formda yer alan gerekli bilgileri doldurarak başvurunuzu yaptıktan sona sunduğunuz bilgiler kontrol edilmektedir; sonrasında da doğrulama yapılarak hesabınız kullanımınıza sunulmaktadır.

      İleti Yönetim Sistemi’ne başvuru aşamasında gerekli belgeler?

      • Marka tescil belgeleri (Elektronik ortamda imzalanmış İleti Yönetim Sistemi Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi)
      • İmzaya yetkili olan kişinin TC kimlik numarası, cep telefonu numarası, kurumsal e-posta adresi.
      • Temsil yetkisine sahip en az bir kişi tarafından daha ilk yetkiye sahip kişiyle birlikte dokumanı imzalaması gereklidir.
      • Onaya sahip elektronik iletişim adresi sayıları.

      1 Aralık 2020 tarihinden önce tüm izinlerin alınarak sisteme aktarılmış olması gereklidir. 1 Aralık sonrasında yapılacak izin aktarımları kabul edilmemektedir.

      İzinleri sisteme yüklemek için iys.org.tr adresini kullanmalısınız. Sisteme yüklemeleri teker teker ya da .csv dosyalarını kullanarak toplu yapabilirsiniz. İYS API kullanarak yükleme için teknik entegrasyon kullanmalısınız.

      İleti Yönetim Sistemi’ne Yükleyeceğinim izinler hangi verileri içerecektir?

      • İletişim bilgileri (Telefon numarası ya da e-posta adresi)
      • İzin tarihi
      • İletişim kanalı (arama/mesaj/e-posta)
      • Alıcı tipi (Bireysel/Tacir)
      • İzin kaynağı (‘1 Mayıs 2015 öncesi’, ‘ıslak imzalı onay formu’, ‘web sitesi’ vb.)

      Hayır, olmayacak. Sisteme yüklenen geçmiş tarihe ait izinlerin sorumluluğu hizmet sağlayıcısına aittir; fakat 31 Aralık 2020 sonrasında sorumluluk İYS’dedir.

      Hayır, gönderemezsiniz. Yönetmelikte belirlenen hususlara göre ticari elektronik ileti göndermek için İYS kaydı gereklidir.

      Ticari ileti ile bilgilendirme iletisinin ayrımını yapmak hizmet sağlayıcısının sorumluluğu içerisindedir. Hizmet sağlayıcı, bu sorumluluk içerisinde ileti gönderim hizmeti adlığı aracı kuruluşa bilgilendirmede bulunur.

      Hayır, gerekli değildir. Kanun kapsamında devam eden üyelik, abonelik ya da ortalıkta tahsilat, borç, hatırlatma, bilgileri değiştirme, satın alma ve teslimat ya da benzeri durumlarla alakalı iletiler ile hizmet sağlayıcıya ilgili mevzuatla getirilmiş olan bilgi verme sorumluluğunda öncesinde onay olmak gerekli değildir.

      Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik’in 2. maddesi, 2.fıkrası, b bendinde “Bu Yönetmelik hükümleri; Vakıf üniversitelerinin ve diğer özel eğitim ve öğretim kurumlarının öğrencilerine ve bunların velilerine gönderdiği iletilere uygulanmaz.” hükmü bulunmaktadır.

      Maddede yer alan tanımı karşılayan hizmet sağlayıcılar yönetmelikten muaftır; fakat hizmet sağlayıcıların altı çizili kapsamın dışında kalan ticari elektronik ileti göndermesi halinde İYS kaydı gereklidir.

      Hayır, kullanamazsınız. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için onay alınması gereklidir; fakat acentelik, bayilik veya özel yetkili işletme sözleşmesinde yer alan taraflardan birine verilen onay; sözleşmedeki hizmet, mal ya da markayla sınırlandırarak sözleşmenin diğer tarafı için de verildiği kabul edilmektedir.

      Hayır, onay almanız gerekli değildir. Kanun kapsamında devam eden üyelik, abonelik ya da ortalıkta tahsilat, borç, hatırlatma, bilgileri değiştirme, satın alma ve teslimat ya da benzeri durumlarla alakalı iletiler ile hizmet sağlayıcıya ilgili mevzuatla getirilmiş olan bilgi verme sorumluluğunda öncesinde onay olmak gerekli değildir.

      Evet, onay almak gereklidir. Kutlama, tebrik ve dilek gibi işletmenizin bilinirliğini arttırma amaçlı elektronik iletiler için de onay gereklidir.

      Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik’in 2. maddesi, 2.fıkrası, b bendinde “Bu Yönetmelik hükümleri; “Bu Yönetmelik hükümleri; Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti sağlanan vakıfların, kendilerine ait ticari işletmelerin faaliyetleriyle ilgili olarak üyelerine gönderdiği iletilere uygulanmaz.” Maddesi bulunmaktadır. Maddede yer alan tanımı karşılayan hizmet sağlayıcılar yönetmelikten muaftır; fakat hizmet sağlayıcıların altı çizili kapsamın dışında kalan ticari elektronik ileti göndermesi halinde İYS kaydı gereklidir.

      gereklibelge

      İYS İş Ortağı Kimdir?

      gereklibelge

      İYS Şikâyet Süreci Nasıl İşliyor?

      gereklibelge

      İYS Başvuru Nasıl Yapılır?

      Sizi Arayalım