Pazarlama Araştırması Nedir?

Pazarlama Araştırması Nedir?

pazarlama-arastirmasi

Pazarlama, arz ve talebin buluştuğu yerdir. Tedarikçiler ve alıcılar arasındaki bu buluşma, bir ekonomik mal, bir ürün veya bir hizmetle motive edilir. Piyasanın temel ilkesi, diğer mallar veya para gibi tanınmış bir mübadele aracı karşılığında malların değişimidir. Pazar araştırması, müşterinin ne satın almak istediğini ve ne kadar harcama yapmak istediğini anlamak için kullanılır.

Pazar araştırması, esas olarak bir piyasa ekonomisinde tüketicilerin ifade edilen davranışlarının ve karar verme süreçlerinin (motivasyonlarının) incelenmesi ve analizi veya bir pazarın yapısının tanımı ile ilgilidir. Mal veya hizmet üreten bir şirket ve pazarlama kararları vermek zorunda olanlar için bir bilgi kaynağıdır.

Pazarlama Otomasyonunun 3 Ana Avantajı Nedir?

Şimdiye kadar, çoğu iş sahibi ve pazarlama uzmanı, pazarlama otomasyonu yazılımına sahip olmanın önemini tam olarak anladı.  Ekiplerin zamandan tasarruf etmesini, potansiyel müşterileri etkili bir şekilde beslemesini, pazarlama çabalarının başarısını izlemesini istiyorsanız, sizde bu sistemi değerlendirmelisiniz.

Pazarlama otomasyonu özellikle sıkı bir bütçeyi yönetirken hayati bir araç haline gelir.

Site ziyaretçilerini kişilere dönüştürün

Her bir pazarlama otomasyon yazılımının temel avantajlarından biri ziyaretçileri kişilere dönüştürmek yani özelleştirmektir. Web sitenize gelen her ziyaretçinin, şirketiniz hakkında daha fazla bilgi edinmesinin kolay bir yolu olmalıdır. Kenar çubuğundaki bir iletişim formu, haber bülteni kaydı için yinelenen bir açılır pencere veya her blog gönderisinin sonunda bir harekete geçirme ifadesi olmalıdır. Sitenizin birincil amacı ziyaretçileri dönüştürmektir.

Yazılımınız, çeşitli potansiyel müşterileri yakalama yeteneklerine yardımcı olacak niteliklerde olmalıdır.  Dönüşümlerle ne durumda olduklarını görmek için açılış sayfalarınızı, formlarınızı ve blog yayınlarınızı en az ayda bir kontrol etmeniz gerekir. İyileştirmeler gerekirse, tasarımı değiştirin veya sürekli A / B testi uygulayın.

İyi bir CRM, potansiyel müşterileri farklı kampanyalara karşılık gelen farklı kategorilere ayırarak çemberi kapatmanıza olanak tanır. Bu noktada, işin yarısı zaten bitmiş oluyor.

Yeniden Pazarlama kampanyalarının başlatılması

Her işletmede yer alan çok sayıda ki kayıp olası müşterilere bağlıdır. İlgili görünen insanlar veya ürün ve  hizmetinizi aktif olarak kullanmayı bırakmış, ancak artık sizden haber almak istemediklerini bildirmemiş müşterilerden bahsediyoruz.

Birçoğumuz bu kişilerle ne yapacağımızı bilmiyoruz veya henüz onları nasıl karlı bir şekilde kullanacağımızı da diyebiliriz.  Bu kayıp kişiler, onları bir fırsata dönüştürmenizi bekliyor.

Yeniden pazarlama kampanyaları yalnızca eski alevleri yeniden canlandırmak için yararlı değildir; aynı zamanda “yeni” kişiler bulmanın ucuz yollarından biridir. . Daha da iyisi, otomasyon bu tür girişimler için mükemmeldir, çünkü erişiminizi özelleştirirken bu potansiyel müşterilere büyük ölçekte ulaşabilirsiniz. Yeniden etkileşimi tetikleyebilecek ve onlara ürününüzü veya hizmetinizi yeniden kullanmaya yönelik  bir konuşma başlatmaya teşvik edebilecek kampanyaları kolayca oluşturabilirsiniz..

Potansiyel müşterilerle iletişim halinde olun

Genelde duyuru organize etmek için fazla zamanımız olmaz, ancak hepimiz müşteri ile ilişkiyi geliştirecek faaliyetler oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bir pazarlama otomasyon yazılımı, bu tür etkinlikleri de ayarlamanıza izin verir. Daha da ilginci, bu tür bir işin olası satış satın alma davranışına dayalı olarak kurulabilmesidir, bu nedenle, yalnızca ilgilerini çekebilecek bir öneriniz olduğunda onlara yaklaşacağınızdan emin olabilirsiniz.

Otomasyonun güzelliği sadece sizin ve ekibinizin çalışmasına izin verme biçiminde değil, daha da önemlisi, onunla birlikte gelen, işinizi güçlendirmenize ve zaman ve para israfını önlemenize yardımcı olabilecek teknolojide yatmaktadır.