Müşteri Hizmetleri Yönetimi, Talep ve Şikâyet Takibi
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), şirketinizin mevcut sadık ve potansiyel müşterileriniz ile olan tüm ilişkilerinizi ve etkileşimlerinizi yönetmek için kullanılan gelişmiş teknolojidir. Amaç basittir, işletmenizi büyütmek için iş ilişkilerini geliştirin. Bir CRM sistemi, şirketlerin müşterilere bağlı kalmasına, süreçleri kolaylaştırmasına ve karlılığı artırmasına yardımcı olur.
Bir CRM müşteri hizmetleri yönetimi çözümü dendiğinde,
- Yeni müşteriler bulma,
- İşlerini kazanma,
- İlişki boyunca destek,
- Ek hizmetler sağlama dâhil olmak üzere yaşam döngünüz boyunca kuruluşunuzun müşteriler, hizmet kullanıcıları, meslektaşlar veya tedarikçiler dâhil -ilişkilerinize odaklanmanıza ve verimli olmasına yardımcı olur.
CRM Müşteri Hizmetleri Yönetimi kimler içindir?
Bir CRM Müşteri Hizmetleri Yönetimi, müşteri şikâyetlerinden müşteri beğenilerine birçok konuda başarıyı sağlayan dış etkileşimleri ve ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunar. Bir CRM Müşteri Hizmetleri Yönetimi aracı, tek bir merkezi konumda müşteri ve olası iletişim bilgilerini depolamanıza, talep ve şikâyet takibine, müşteri deneyimine, hizmet sorunlarını kaydetmenize ve pazarlama kampanyalarını yönetmenize ve şirketinizde ihtiyaç duyabilecek her müşteri etkileşimi hakkında bilgi vermenize olanak tanır.
Görünürlük ve verilere kolay erişim ile birlikte çalışmak ve üretkenliği artırmak daha kolay! Şirketinizdeki her çalışanın;
- Müşterilerle nasıl iletişim kurduklarını,
- Ne satın aldıklarını,
- En son ne zaman satın aldıklarını,
- Ne ödediklerini ve çok daha fazlasını görebilir.
CRM’in işletmeniz için neden önemli olduğu aşağıda açıklanmıştır.
2021 yılı için müşterilerinize odaklanan gelecek için bir stratejiye ihtiyacınız var. Ve kazanç 2021 yılında teknolojiyle sağlanır. Satışlar, iş hedefleri ve karlılık için hedefleriniz var. Ancak, ilerlemeniz hakkında güncel ve güvenilir bilgiler edinmek yanıltıcı olabilir.
Bir CRM yani Müşteri Hizmetleri Yönetimi Sistemi size müşterileriniz hakkında net bir genel bakış sağlayabilir. Her şeyi tek bir sistemde görebilir misiniz? Evet, bu sistem size bir müşterinin sizinle olan geçmişini, siparişlerinin durumunu, önemli müşteri hizmetleri sorunlarını ve daha fazlasını söyleyebilen basit, özelleştirilebilir bir kontrol panelidir.
Hatta herkese açık sosyal medya etkinliklerinden, beğenileri, sizin veya rakipleriniz hakkında söyledikleri ve paylaştıkları bilgileri eklemeyi bile seçebilirsiniz.
Üretkenlikteki ve tüm şirkette müşteri odaklılığa geçişteki en büyük kazanımlardan bazıları, yalnızca bir satış ve pazarlama aracı olarak CRM’in ötesine geçip onu finanstan müşteri hizmetlerine ve tedarik zinciri yönetimine kadar işinize yerleştirmekten gelebilir. Bu, müşteri ihtiyaçlarının iş süreci ve inovasyon döngülerinin ön saflarında olmasını sağlamaya yardımcı olur.
CRM Müşteri Hizmetleri Yönetimi sistemleri geleneksel olarak satış ve pazarlama araçları olarak kullanılsa da, müşteri hizmetleri ve desteği CRM’ nin yükselen bir bölümü ve bütünsel bir müşteri ilişkisinin yönetilmesinde kritik bir parçadır.
Bugünün müşterisi, bir kanalda (örneğin, Twitter) bir sorunu gündeme getirebilir ve ardından sorunu özel olarak çözmek için e-postaya veya telefona geçebilir. Bir CRM platformu, kanallar arasında sorguyu izini kaybetmeden yönetmenize olanak tanır ve faaliyetlerini bilgilendirmek için müşteriye tek bir müşteri görünümü, satış, servis ve pazarlama sağlar. Bu üç işlevi ve bunları müşteriye tek bir bakış açısıyla sunan ekipleri birbirine bağlama yeteneği, ilgili, bağlantılı deneyimler sunmak için paha biçilmezdir.