Customer Data Platform (CDP) Nedir?
Birçok pazarlamacı henüz teknolojiye aşina olmasa da, müşteri veri platformu olan Customer Data Platformunun, diğer pazarlama teknolojilerinden daha hızlı bir ivme kazandığı göz ardı edilemez.
CDP, tüm müşteri verilerinizin pazarlama ve diğer kullanımlar için birleştirildiği çok yararlı bir sistemdir. Veri odaklı pazarlamanın anahtarını sağlamayı vaat eden sistemde, veriler ve verilerin yönetimi olmadan, akıllı kampanyalara izin veren bir yapı çalıştırılamaz. Dolayısıyla verileri bir araya getirmek ve raporlamasını sağlayacak yapıda olan Customer Data Platform’u bir işletmeye hem ekonomik hem de zaman yönetimi açısından büyük avantaj sağlar.
Bir CDP’nin, büyük markaların yalnızca CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) veya bir DMP (veri yönetimi platformu) gibi diğer veri sistemlerine güvenmek yerine neden tercih edildiğini açıklayan bazı belirgin özellikler vardır.
Peki, müşteri veri platformu nedir ve diğer sistemlerden farkı nedir?
Müşteri Veri Platformu Nedir?
Customer Data Platformunun amacı, tüm müşteri verilerini bir araya getirmek ve verileri birleşik müşteri profillerinde bütünleştirmektir. Böylece bir pazarlamacı verilere kolaylıkla ulaşarak üzerinde zaman yönetimi açısından da avantaj sağlayarak çalışabilir.
Saygın bir martech analisti olan David Raab, 2013 yılında CDP kategorisini ilk tanımlayan kişidir ve tanım aşağıdaki gibidir:
Müşteri veri platformu, diğer sistemler tarafından erişilebilen kalıcı, birleşik bir müşteri veritabanı oluşturan, genellikle pazarlamacı tarafından yönetilen bir sistemdir.
Değişmeyen tek şey değişimdir ve kaynaklar dijital pazarlama ortamında değişir ve değişecektir. Nesnelerin İnterneti uygulamalarından gelecek veri yoğunluğunu düşünün.
Bir müşteri veri platformunu diğer sistemlerden farklı kılan nedir?
CDP, kalıcı, birleşik bir müşteri veritabanı oluşturan paketlenmiş bir sistemdir. Her türlü veri kaynağını alabilir ve pazarlamacı merkezli olarak diğer sistemlere açık erişim sağlar.
Pazarlama teknolojisinde bir sonraki adım olarak yaygın bir şekilde tanınan bir müşteri veri platformu (CDP), bağlantısız müşteri veri sistemleri sorununa bir çözümdür. Bir CDP, doğru zamanda doğru kişi için doğru katılımı sağlamanın ve pazarlamadan satışa ve hizmete kadar her müşteri temas noktasını kişiselleştirmenin anahtarıdır.
CDP Uygulaması Kullanmanın Faydaları
Bir müşteri veri platformu uygulaması kuruluşunuza çok sayıda fayda sağlayabilir:
Esneklik ve çeviklik: CDP uygulamaları, sürekli değişen tüketici davranışına ve teknoloji eğilimlerine yanıt vermeniz için size daha fazla esneklik sağlar. Kullandığınız diğer sistemlerle sorunsuz bir şekilde çalışan sağlam bir veri temeli üzerine bir teknoloji yığını oluşturabilirsiniz.
Yapay zekâ ve makine öğrenimi: Şirket içi yapay zekâ uzmanlarından oluşan özel bir ekibiniz olmadığı sürece, doğal dil işleme, tahmine dayalı öneriler ve akıllı iç görüler gibi gelişmiş yapay zekâ ve makine öğrenimi yetenekleri, kendinizi geliştirmek ve uygulamak için maliyet açısından çok uygundur. Bu yetenekler, bazı CDP uygulamalarında yerleşiktir ve başka türlü tespit edilmesi imkânsız olacak daha doğru tahminler ve iç görüler için ek avantaj sağlar.
Daha fazla verimlilik: CDP uygulamaları, farklı kaynaklardan gelen verileri kolayca entegre eder, özel sistemlerden daha güvenilirdir ve güncellenmesi daha kolaydır. Tescilli bir sistem yoğun kaynak gerektirdiği ve sürekli bakım ve sorun giderme gerektirdiği halde, bir CDP uygulaması, kullandığınız tüm araçlara uygulanabilmeleri için izleyicileri ve iş kurallarını merkezileştirir. Bu, zamandan tasarruf sağlar ve çözümü sürdürmek ve güncellemek için BT’ nin daha az çaba göstermesini gerektirir.
Veri erişilebilirliği: Bir CDP, işletmenizi büyütmenize yardımcı olmak için birden çok departman tarafından kullanılabilen merkezi, erişilebilir ve kullanışlı bir müşteri verileri kaynağı sağlar. Pazarlamadan satışa, müşteri hizmetlerine ve iş zekâsına kadar, bir CDP, büyümeyi sürdürmek için ihtiyaç duyduğunuz tek ve doğru hakikat kaynağını sağlar. Bir Customer Data Platformu farklı kılan nedir
Bir müşteri veri platformu, diğer müşteri veri çözümleriyle bazı benzerlikler paylaşırken, bir CDP’nin hâlihazırda kullanıyor olabileceğiniz diğer sistemlerden ne kadar farklı olduğunu anlamak önemlidir.
CDP ve CRM Arasındaki Fark
Hem CDP’ler hem de müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) çözümleri müşteri verilerini toplarken, bir CDP birden çok çevrimiçi ve çevrimdışı veri kaynağından derlenen birleşik bir müşteri profilini formüle eder. Bir CRM yalnızca birinci taraf verileri olarak bilinen verileri veya müşterinin şirketle doğrudan etkileşimlerini depolar.
Bir CDP ve DMP Arasındaki Fark
CDP’ler, adlar, posta ve e-posta adresleri ve hem anonim hem de bilinen kişilerdeki telefon numaraları gibi kişisel olarak tanımlanabilir bilgileri toplar. Veri yönetimi platformları (DMP’ler) yalnızca üçüncü taraf verileri olarak bilinenlerle veya tanımlama bilgileri, cihazlar ve IP adresleri gibi anonim çevrimiçi verilerle çalışır.
Bir CDP, birinci, ikinci ve üçüncü taraf kaynaklardan gelen verileri entegre ederek CRM’ lerin ve DMP’ lerin işlevselliğine katkıda bulunur. Bu, ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri tek bir uygulamadan bulabilmeniz için her müşterinin kapsamlı bir görünümünü sağlamak için CRM ve DMP bilgilerini birleştirdiği anlamına gelir.