Chatbot Nedir, Nasıl Çalışır?

Chatbot Nedir, Nasıl Çalışır?

chatbot-nedir

Chatbotlar, bir insanın ne istediğini anlamak için yapay zekâ ve doğal dil işlemeyi kullanan ayrıca son kullanıcı için mümkün olduğunca az işle onları istedikleri sonuca yönlendiren yazılım uygulamalarıdır. Müşteri deneyimi temas noktaları için sanal bir asistan gibidir.

İyi tasarlanmış ve oluşturulmuş bir sohbet robotu:

  1. İnsanların sorduğu soru türlerini anlamak için mevcut konuşma verilerini kullanabilir.
  2. Bir eğitim dönemi boyunca bu sorulara verilen doğru cevapları analiz edebilir.

Sohbet robotlarının benimsenmesi, 2016 yılında Facebook geliştirici platformunu açtığında ve dünyaya Messenger uygulaması aracılığıyla sohbet robotlarıyla nelerin mümkün olduğunu gösterdiğinde hızlandı. Google ayrıca kısa süre sonra Google Asistan ile oyuna girdi. O zamandan beri web sitelerinde, uygulamalarda, sosyal medyada, müşteri desteği için ve sayısız başka örnek üzerinde oluşturulmuş muazzam miktarda chatbot uygulaması var.

Aldığımız en çok sorulan sorulardan biri, sohbet robotlarının nasıl çalıştığıdır? Bugün sohbet robotu teknolojisindeki ilerlemelerin görünüşe göre sonu olmadığından birçok soruya sahip olmanız normaldir.

Bugün çoğu tüketicinin gördüğü üç tür temel sohbet robotu vardır:

Kural Tabanlı Chatbot’lar Nasıl Çalışır?

Kural tabanlı chatbot yazılımı, kullanıcı ara yüzünün arka ucunda kurduğunuz “oyun kitaplarına” dayalı olarak önceden belirlenmiş eylemleri yürütür. Sanal asistan gibi, kural tabanlı sohbet robotu teknolojisi, “Evet” ve “Hayır” gibi tıklama işlemlerine göre veya belirli bir anahtar kelime veya anahtar kelime grubunu tanıyarak hareket edebilir. Örneğin, biri “Kırmızı” veya “Yeşil” i seçtiğinde ve aynı zamanda “Kırmızı ayakkabı istiyorum” şeklinde yanıt veriyorsa ve hedef anahtar kelimeniz “kırmızı ayakkabılar” ise yanıt verecek kural tabanlı bir sohbet botu oluşturabilirsiniz.

AI Chatbotları Nasıl Çalışır?

Yapay zekâ sohbet robotları, cümle yapısını anlamak için yapay zekâ ve doğal dil işleme teknolojisini kullanır, ardından bu bilgileri işler ve eldeki soruyu yanıtlamakta giderek daha iyi hale gelir. Yapay zekâ sohbet robotları, bir insan tarafından tasarlanmış önceden belirlenmiş bir sonuca güvenmek yerine, önce sorunuzun ne olduğunu anlar:

Sonra amacınızı anladıklarında, mevcut verilere dayanarak doğru yanıt olduğunu düşündükleri bir yanıt verirler. Zamanla ve doğru ve yanlış cevapları gözlemleyerek, makine ‘doğru’ cevabın ne olduğunu anlamada daha iyi hale gelir (Apple’ın Siri, Google Asistanı, Amazon’un Alexa’sını düşünün). Bu nedenle, AI sohbet robotları güçlü olsalar da herkes için doğru değildir çünkü bir eğitim süresi gerektirirler ve genellikle başlamak için daha fazla çaba gerektirirler. Ancak, işinizi iyi anladıklarında inanılmaz derecede verimli olabilirler.

Genellikle işletmeler için yapay zekâ sohbet robotlarının benimsendiğini görüyoruz, ancak e-ticaret ve daha önce ölçek gerektiren diğer yüksek hacimli endüstriler gibi istisnalar da var.

Canlı Sohbet Nasıl Çalışır?

Canlı Sohbet, web sitenizde veya ürününüzde bulunan ve müşteriniz için ekibinize bir pencere görevi gören bir sohbet teknolojisidir. Canlı sohbet yazılımı, gerçek zamanlı konuşmaları atamak için bazı yönlendirme özelliklerine sahiptir, ancak genel olarak oldukça basittir. Birisi konuşmak istediğinde ve ekibiniz çevrimiçi olduğunda, canlı sohbet, ekibinizden biriyle bu kişinin sorununu çözmeye yardımcı olması için bağlantı kurar.

Chatbot‘lar, AI sohbet robotları ve Canlı Sohbet arasındaki fark bu şekilde özetlenebilir. :

Hangi Chatbotun Size Uygun Olduğuna Karar Veremiyor musunuz?

Tüm müşteri deneyimi boyunca sohbet robotlarının tüm potansiyel kullanım durumlarını değerlendirmeye başladığınızda bu karar gittikçe zorlaşır. Neyse ki burada karar verme sürecinde size rehberlik edecek bir uzman ekibe ulaşabilirsiniz.