B2B Nedir?

B2B Nedir?

b2b-nedir

Kısacası, B2B “işletmeden işletmeye” teriminin yaygın bir kısaltmasıdır. Bu, bireysel tüketicilere satış yapan bir şirket yerine şirketlerin birbirlerine satış yaptığı zamandır.

Geleneksel olarak, toptan satış işlemlerinin B2B olma olasılığı daha yüksekken, B2C (işletmeden tüketiciye) perakende tarzı bir iş modelini taklit etme eğilimindedir.

B2B’nin Faydaları

Hala bir hedef pazarı değerlendiriyorsanız, ticari faaliyetleri göz ardı etmeyin. Genel olarak, B2B işlemlerinin ortalama olarak B2C mallarından daha yüksek bir satış fiyatı vardır. Şirketlerin genellikle ortalama tüketiciden daha fazla sermaye harcadığını düşündüğünüzde bu şaşırtıcı değildir.

B2B ve B2C

B2B tarzı e-ticaretin B2C e-ticaret ile pek çok ortak noktası olduğunu bilmek sizi şaşırtabilir, bu da sürecin çoğunun aynı olduğu anlamına gelir. Ancak yine de bazı önemli farklılıklar vardır:

Geleneksel olarak, B2B alıcıları bizim “profesyonel” alıcılar olarak adlandırdığımız şeydir, yani şirket parasını harcama söz konusu olduğunda daha yüksek bir sorumluluk seviyesinde tutulurlar. B2C satın alımları esas olarak kişisel tercihe dayanırken, tüketicinin yalnızca kendisini memnun etme konusunda endişelenmesi gerekir. Bu, genel olarak, B2C tüketicilerinin genellikle B2B müşterileri kadar iyi bilgilendirilmediği ve bir hevesle satın alma olasılıkları daha yüksek olduğundan satışlarını kolaylaştırdığı anlamına gelir.

Bunun da ötesinde, tedarikçileri değiştirmesi için bir B2B alıcısı bulmaya çalışmak zor olabilir. Çoğu zaman, kendi yöntemleriyle belirlenirler çünkü tedarikçilerini değiştirmek (bazı durumlarda) işlerinin günlük işleyişinde büyük bir aksamaya neden olabilir. Bu, satın alma kararlarının daha fazla zaman, çaba ve bazı durumlarda B2C satışlarından daha fazla taahhüt gerektirdiği anlamına gelir.

Bu nedenle, B2B pazarlamacılarının biraz sabra ihtiyacı vardır ve birinci sınıf bir kullanıcı deneyimi sunmaya odaklanmalıdır. Pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak, işletme sahiplerinin ürün ve hizmetlerinin faydalarını çok net hale getirmesi gerekir (daha sonra bunun üzerine!).

B2B merkezli bir şirket işletiyorsanız ve hizmetinizin genel kalitesini iyileştirmek istiyorsanız, gizemli bir alıcı tutmayı düşünün. Bu, geleneksel olarak tüketici markaları ile ilişkili bir şey olsa da, bu yöntemlerin B2B pazarlarında kullanılamaması için hiçbir neden yoktur.

İşimizde genellikle hata yapmak zordur, bu nedenle yeni bir çift göz büyük bir artıdır. Gizemli ticaret şirketine aşağıdaki alanlarda geri bildirim sağlamasını söyleyin:

  • Web sitenizin kullanım kolaylığı,
  • Ait olduğunuz alanın kazandığı değer,
  • Satış ağınızın akışı,
  • Müşteri destek ekibinizin mevcudiyeti,

Bu notlar, sunduğunuz hizmetleri iyileştirmeye yardımcı olmak açısından paha biçilmezdir.

B2B e-ticaret sahiplerinin aşması gereken engeller

Çoğu dijital mağaza sahibinin B2B pazarını ele geçirirken karşılaştığı önemli bir engel, mevcut tüm kaynaklar ve yazılımlarla başa çıkmaktır. İşletmenizin sorunsuz ilerlemesine yardımcı olacak tonlarca program var!

Örneğin:

  • Arka ofis yazılımı,
  • Muhasebe sistemleri,
  • Envanter yönetim sistemleri,

Birçoğu için, bu sistemleri çalıştırmak ve entegre etmek, özellikle teknolojiden nefret edenler için teknik bir kabus gibi görünüyor. Ancak, bu günlerde özellikle B2B işletmeler için tasarlanmış bir sürü kullanıcı dostu çözüm olduğunu bilmekten memnuniyet duyacaksınız.

B2B satışları nasıl ölçülür?

Tüm satış sürecini izlemek için Google Analytics gibi bir yazılım kullanabilirsiniz. Bununla, ilk temas noktasından satın alma yapan müşteriye kadar satış döngüsünü izlemeyi amaçlıyoruz.

Dikkat etmeniz gereken ölçümler şunlardır:

  • Müşteri edinme maliyeti
  • Müşteri hizmetleri yanıt süreleri
  • Satış artışı
  • Bir müşterinin yaşam boyu değeri

Bu rakamlar, girişimcilerin hizmetlerinin kalitesini iyileştirmelerine, gelecekteki büyümeyi tahmin etmelerine ve en önemlisi pazarlama kampanyalarını iyileştirmelerine olanak sağlamak için olağanüstüdür.