Sektör Analizi Nasıl Yapılır?

Sektör Analizi Nasıl Yapılır?

sektor-analizi-nedir

Sektör analizi, herhangi endüstrinin rekabet dinamiklerini anlamak için yapılır. İşletmeler ve analistler pazar değerlendirme aracını sıklıkla kullanır. Bir endüstride neler olup bittiğini anlamalarına yardımcı olur, örneğin talep-arz istatistikleri, sektördeki rekabet derecesi, endüstrinin diğer gelişen endüstrilerle rekabet durumu, teknolojik değişiklikleri dikkate alarak endüstrinin gelecekteki beklentileri, sektördeki kredi sistemi ve dış faktörlerin endüstri üzerindeki etkisi. Bir girişimci veya bir şirket için endüstri analizi, bir şirketin sektördeki diğer katılımcılara göre konumunu anlamaya yardımcı olan bir yöntemdir. Önlerine çıkan fırsatları ve tehditleri belirlemelerine yardımcı olur ve onlara endüstrinin şimdiki ve gelecekteki senaryosu hakkında güçlü bir fikir verir. Bu sürekli değişen iş ortamında hayatta kalmanın anahtarı, kendinizle sektördeki rakipleriniz arasındaki farkları anlamak ve bunu tam avantajınız için kullanmaktır.

Sektör Analizinin Önemi Nedir?

Sektör analizi neden önemlidir? Sektör analizi ve ilgili beceriler, herhangi bir işletmenin faaliyet gösterdikleri sektörü anlaması ve kesintisiz başarı sağlamaları için kritik öneme sahiptir. Başarılı bir iş sahibi olmanın neden bu kadar önemli olduğunun altında yatan bazı nedenler şunlardır:

Performansı tahmin eder. Bir sektörün performansı, o sektörde faaliyet gösteren şirketlerin ne kadar iyi performans göstereceğinin önemli bir göstergesidir. Bu nedenle, genel bir sektördeki değişiklikleri tahmin ederek, o sektördeki bir firmanın performansı iyi tahmin edilebilir. Örneğin, çelik fiyatlarının önemli ölçüde düşmesiyle, çelik ürünleri üreticileri daha yüksek kar marjlarının keyfini çıkarabilir. Bu tür değişiklikleri tahmin etmek, şirketlerin stratejik olarak tepki vermesini sağlar.

Konumlandırmaya izin verir. İş planlama sürecinde, bir kişi sektörü ve rakipleri yeterince iyi anlayabiliyorsa, ürünlerini / hizmetlerini en karlı pazarda konumlandırmasına yardımcı olur. Halihazırda benzer ürünlere / hizmetlere doymuş veya çok rekabetçi olan bir pazarda, kapsamlı bir endüstri analizi özellikle amaçları ayırt etmek için yararlıdır.

Tehditleri ve fırsatları tanımlar. Bir sektör analizinin bir işletmenin başarısına en bariz katkısı, gelecekte şirketin büyümesini engelleyebilecek büyüme katalizörleri veya tehditler olarak hizmet edebilecek gelecekteki fırsatların belirlenmesidir.

Sektör analizi becerileri nasıl geliştirilir?

Aşağıda, endüstri analizi becerilerinin geliştirilmesine yardımcı olabilecek bazı yararlı ipuçları verilmiştir: Analiz seviyesi önceden belirlenmelidir. Her sektörün birkaç alt bölümü vardır. Analiz raporunuz üzerinde çalışmaya başlamadan önce, tüm sektöre mi yoksa bazı alt bölümlerine mi bakmak istediğinize karar vermelisiniz. Örneğin, boya ve vernikler, gübreler ve organik kimyasallar vb. Genel kimya endüstrisinin alt endüstrileridir. Şirketin amacına en uygun olan bir veya daha fazla alt endüstriyi seçmek her zaman daha iyidir. Rekabet düzeyini bilin. İzlenecek en önemli ipucu, ilgili sektördeki rekabet ortamını incelemektir. Yoğun olarak kullanılan Porter’ın Beş Kuvvet Modeli, bu amaç için en uygun olanıdır. Bu modelin önerdiği parametreleri kullanarak, hayatta kalmak için karşılaşılması beklenen zorluk seviyesini çok iyi değerlendirebilirsiniz. Sektör dinamiklerini öğrenin. Sektör analizinin spesifik olması gerektiğinden, derinlemesine bir analiz yapmalı ve tüm endüstri dinamiklerinin yanı sıra fark yaratan son gelişmelere odaklanmalısınız. Örneğin, belirli bir ülkedeki kişi başına tüketimin yanı sıra herhangi bir endüstriyel gelişme veya inovasyonun farkında olmalısınız. Tüm bunlar, planladığınız işin geleceğini tahmin etmenize yardımcı olur.

Rakip Sektör Analizi Nedir?

Rekabetçi bir analiz, araştırmanın yönü bir yönüdür. En güçlü devler rekabetten korkar. Düzenli rakip analizi, diğerlerinin önüne geçmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinin değerlendirilmesini içerir. SEO yönetim stratejileriniz, uygun bir rekabet analizi olmadan kesinlikle değersizdir. Rakip analizi, aşağıdakileri anlamanıza yardımcı olur:

  • Çevrimiçi rakiplerinizi tanıyın.
  • Çevrimiçi etki alanı otoriteniz güçlü rakiplerinize karşı ne kadar?
  • Yatırım yapıyorlar mı?
  • Sıraladıkları anahtar kimdir?
Sizi Arayalım