e-Fatura İptal Portalı Nedir?

e-Fatura İptal Portalı Nedir?

e-fatura-iptali

e-faturanın iptali için e-fatura iptal portalı kullanılır. Faturayı düzenleyen tarafından fatura numarası ve fatura tutarı bilgileri mali mühürle imzalanarak fatura iptal talebi portaldan oluşturulur. İşlemin tamamlanması için faturanın alıcısının sistem üzerinden onay vermesi gerekiyor.

Alıcısı tarafından iptal talebine onay verilmeyen faturalar ne olur? İptal edilmemiş, geçerli faturalar olarak kabul görmeye devam ederler .

e-fatura iptal portalını aynı zamanda noter aracılığı ile de elektronik posta sistemini kullanabilirsiniz.  Mükelleflerin itiraz yollarını noter aracılığıyla değerlendirme hakları var. Taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemiyle başvuru yapabilirler. .

Ama taahhütlü mektupla başvuru yaptığınızda bir konuya dikkat etmeniz gerekir. Portala kayıt yapılamayacağından denetimlerde itiraz ve iptal işlemlerinizi harici yollardan gerçekleştirdiğinize dair belgelendirme gerekir. Özellikle tevsik edici bilgi ve belgeleri ilgililere sunma ve istenildiğinde ibraz etmek için muhafaza etmeniz gerekir.

Mali Mühür Kurulumu Nasıl Yapılmaktadır?

İmzalama aracı çalıştırılır. Dikkat etmeniz gereken konu, portal açık kaldığı sürece imzalama aracı açık kalmalıdır. Aşağıdaki internet adresinden portala giriş yapabilirsiniz.

www.portal.efatura.gov.tr/FaturaIptal/

Ana Ekranda İşlemin Seçilmesi Nasıl Yapılır?

Faturayı düzenleyen kişi tarafından oluşturulur.

e-Fatura İptal Talebi Oluşturma ve ya faturanın alıcısı tarafından e-Fatura İptal Taleplerinin Listelenmesi ve İptal Onayı seçilerek gerçekleştirilir.  .

Fatura İptal Talebini Oluşturma

Sisteme girdikten sonra sizi uygulama sizi yönlendirecektir. e-fatura iptal talebi oluşturmak için ne yapmalısınız?  Fatura İptal Talebi Oluşturma butonuna tıklamanız gerekiyor.

e-fatura İptal Talebi Oluşturma butonuna tıklayın ve sonrasında e-Fatura İptal Talebi Giriş Ekranında işleminize devam edin. İşte sırası ile yapmanız gerekenler;

  1. Fatura No alanına alıcısına ulaşan ve iptal edilmesi istenen 16 haneli e-fatura numarasını girin,
  2. Ödenecek Tutar alanına faturada belirtilen ödenecek tutarı yazın.
  3. Akıllı kart sürücü ve şifre bilgilerinizi girin.
  4. Talep Oluştur butonu tıklayın ve işlem tamamdır.
  5. Son kontrol kart bilgileri kontrol edilerek Onayla butonu tıklanır.
  6. Ve işlem tamamlandı; iptal fatura talebi oluştuğuna dair bilgi ekranınıza yansır.

Girilen bilgilerde tutarsızlık olması durumunda hata ekranı gelir. Ne gibi tutarsızlıklar söz konusu olabilir;

  • daha önceden iptal edilmiş fatura ise ve tekrar iptal edilmek istenirse,
  • olmayan fatura no/tutar bilgisi girilirse hata ekranı gelecektir.

Fatura İptal Taleplerinin Listelenmesi ve İptal Onayının Verilmesi

Ana ekrandan Fatura iptal taleplerinin durumlarını görmek istiyorsanız ya da adınıza gelen iptal taleplerine onay vermek için ne yapmalısınız? Butonu tıklandığınızda gelen ekrandan mali mühür bilgileri ile giriş yapın. Mükelleflerin fatura iptal talepleri listelenecektir. Buradan iptale uygun onay verilecek faturaları seçebilirsiniz.

Mali mühür bilgileri girildikten sonra; Fatura İptal Et butonunu tıklayın. İşlem Başarılı sonucu alınırsa seçilen faturalar Gelir İdaresi Başkanlığı sisteminde iptal durumuna getirilmiş oldu demektir.

Fatura İptallerinizi Nereden Takip Edebilirsiniz?

Mükellefin iptal edilmesini talep ettiği faturaların talep durumlarını aynı ekrandan izleyebilirsiniz. Uygulamada İptal Edilmesini Talep Ettiğiniz Faturalar bölümünden takip edilebiliyor. Fatura alıcısı tarafından onaylanmamış iptal talepleri ise; Onay Bekliyor durumundadır.

Fatura İptal Edildi durumu için Fatura iptal talepleri onaylanması gereklidir. Sistemden bunu görebilirsiniz.

Sizi Arayalım